~ Texel ~

Donderdag 4 juni
Zoals al voorspeld zou het veel gaan regenen en eenmaal een half uur onderweg kwam de eerste bui al aan. Gezien wij altijd in het weekend van Rock am Ring regen op ons dak krijgen, was het misschien dom achteraf om dit weekend weg te gaan. Of is dit misschien bijgeloof?

Op Texel hadden we voor 4 dagen een hotelchalet geboekt op vakantie park de Krim in De Cocksdorp. In februari waren we ook al op dit park geweest toen we de Texeltrail liepen. Het park heeft een goed restaurant en ook een leuk zwembad.

Een hotelchalet hadden wij nog nooit eerder in verbleven. Het is eigenlijk een hotelkamer, maar dan als huisje. Een goed bed, badkamer, tv en een kleine koelkast zelfs. Luxe kamperen hebben we het maar genoemd. Erg fijn als er zoveel regen is voorspeld. Vooral die eigen badkamer, beviel mij wel heel erg goed. Geen gedoe met naar een toiletgebouw iedere keer.
Wat je wel mist is een keukentje, maar je zou zelf een gasstel mee kunnen nemen en buiten kunnen koken. Mist je mooi weer meeneemt natuurlijk!

Het was een vreemde gewaarwording op de overtocht naar Texel. Waar we normaal het dek op gaan om op zee te kunnen kijken, moet je nu in de auto blijven zitten. Het gaf een heel claustrofobisch gevoel.

Eenmaal aangekomen doen we verder rustig aan. We gaan nog even zwemmen, voordat we aanschuiven in het restaurant voor een uitgebreid diner voor Thierry zijn verjaardag.

De restaurants zijn net weer open met de nieuwe corona regels. Het is allemaal ontzettend goed geregeld, ik heb me geen moment onprettig/onveilig gevoeld. Persoonlijk vind ik het wel heel jammer voor de sfeer. Iedereen zit zover uit elkaar. Naast ons zit een ouder echtpaar waar we soort van nog een praatje meemaken, maar je zit bijna naar elkaar te schreeuwen.

Na goed eten en een paar drankjes rollen we weer terug naar ons chalet en crashen we op bed met een film. Al dagen ben ik vreselijk moe en mijn licht gaat al vroeg uit.

Vrijdag 5 juni
De dag begint heel slecht met heel veel regen. Onze hardloopplannen stellen we uit naar de middag en we vertrekken richting de Koog om boodschappen te doen en een beetje rond te lopen.

Richting het einde van de middag lijkt het dan toch droger te gaan worden en gaan we erop uit om rondje te gaan hardlopen.
We lopen door de Slufter en over het strand. Een route met wat omwegen, want wij hadden uiteraard geen rekening gehouden met het broedseizoen. Hierdoor mag je op verschillende plekken niet komen. Logisch, maar hier hadden wij niet over nagedacht van tevoren.
Op een paar spetters na, blijft het droog en uiteindelijk begint zelf de zon nog te schijnen!

Na alle regen komen er toch nog wat uurtjes zon en ’s avond eten we campingstijl tapas en doen we spelletjes.

Zaterdag 6 juni
Ook deze dag begint weer met veel regen. Ondanks het fijne en goede bed heb ik voor de 2e nacht achter elkaar niet goed geslapen.
Na het ontbijt stopt het met regenen en gaan we er weer op uit. Voor vandaag een wat kortere route, ook omdat we weer te maken hebben met het broedseizoen.

De rest van de dag ben ik helemaal gesloopt en spellen we spelletjes voor we weer lekker uit eten gaan.

Zondag 7 juni
Wakker worden en met een stralend zonnetje, dat hadden we niet meer verwacht dit weekend!
Bij onze kamer hoort iedere ochtend een ontbijt. Dit wordt bezorgd door een luikje naast de deur. Als het kastje dan opent staat er iedere ochtend een uitgebreid en vers ontbijt klaar.

De planning was om een route van 15 kilometer te gaan lopen vandaag. Thierry heeft spierpijn en ik ben te moe en niet vooruit te branden. We besluiten onze lunch in te pakken om te gaan wandelen op het strand en dan in zee te gaan zwemmen. Ook dit plan gaat niet door als het weer begint te regenen. De rest van de dag vullen we weer met spelletjes en ’s avonds gaan we voor de 3e keer uit eten. Ondertussen kan je mij nu rollen!

Maandag 8 juni
Helaas is het weer tijd om naar huis te gaan. Ondanks het slechte weer zijn het wel hele fijne dagen geweest. Ik hou ook heel erg van de zee en het strand en het zou geen straf zijn om hier te moeten blijven.

Na het ontbijt en uitchecken, ga ik nog een stuk over het strand hardlopen. Thierry rijd verder met de auto en pikt me dan weer op om naar huis te gaan.