~ Midweek Arcen ~

Toch nog even op vakantie in september, maar niet naar het buitenland. De afgelopen weken werd duidelijk dat we niet welkom zijn in verschillende delen van Europa. Dus hadden we de keuze gemaakt om in Nederland te blijven, waar op zich ook helemaal niks mis mee is.

Het zag er naar uit dat we veel regen zouden krijgen, maar het is heel erg meegevallen. We zijn weggeweest van maandag tot vrijdag en eigenlijk zou het vanaf dinsdag gaan regen, maar de voorspellingen werden steeds een beetje beter. Uiteindelijk 2x keer wat spatjes regen had en 2x ’s nachts, maar dat was uiteraard niet erg. Eenmaal thuis vrijdag begon het pas echt.

We verbleven 4 nachtjes in een podhouse op Campland in Arcen. Ik vond het echt super speciaal. Het is ontzettend leuk en knus opgezet. Een beetje een kruising tussen een camping en bungalowpark.
Wij hadden gekozen voor de Natuurpod. Deze staat dicht op het meertje met hierdoor een geweldig uitzicht. Deze pod is kleiner en niet zo luxe als de andere. Eigenlijk een tent, maar dan als huisje. Een goed bed, een klein koelkastje, een zitje voor buiten en geweldig uitzicht. Voor het sanitair maak je gebruik van de algemene voorzieningen. Luxe kamperen hebben we het maar genoemd.

Eenmaal alles uit de auto gesleept, want ik neem altijd teveel mee, geΓ―nstalleerd in de zon met chips en een drankje, voelde het toch echt wel als vakantie.

Na een echt campingstijl avondmaal gingen we er nog even op uit voor een kleine wandeling.

Op dinsdagochtend wakker
worden met dit uitzicht …

Dinsdag is gereserveerd voor een (trail)run. Hierbij maken we de fout om te laat pas te gaan lopen. Stiekem is het toch warmer dan verwacht en de zon brand behoorlijk. Op de route hebben we heel veel zand en dit maakt het enorm zwaar, maar het is het waard. De route is prachtig en de uitzichten en de omgeving ook.

Uiteindelijk loop ik 15km en belonen we ons op het terras met gebak. Het is goed dat we momenteel afstand van elkaar moeten houden. Ik wil niet weten hoe ik heb geroken aan het einde van deze run. Zweet, zand en stof …
Na een korte stop voor boodschappen, doen we de rest van de dag lekker niks en genieten we ’s avonds van een biertje en kaasfondue.

Woensdag is een rustdag, maar maken we toch een korte wandeling. Het is prachtig weer en genieten van de zon en de mooie omgeving.
Op de camping ontdekken we dat er ijsvogels bij het meertje zitten. De rest van de dagen besteed ik heel wat uurtjes met de verrekijker in mijn hand.

’s Avonds wandelen we naar de Hertog Jan brouwerij om te gaan eten.
Hier waren we beide nog nooit eerder geweest. Helaas is het niet mogelijk om een rondleiding te doen, door alle maatregelen, maar het terras is gelukkig open en alles is super goed geregeld.
Het is eten is heerlijk en het bier uiteraard ook. We ontmoeten op het terras goed gezelschap uit Breda, waar we heel spontaan ondanks de afstand maatregelen een hele gezellige avond mee hebben.

Donderdag is het weer iets minder. De zon verschuilt zich af en toe en er staat een frisse wind, maar verder hebben we niets te klagen.
Na het ontbijt ga ik er alleen op uit voor een run door het gebied waar we de dag ervoor hebben gewandeld. Een mooie combinatie van bospad, zand en stuk steengrond. Uiteindelijk loop ik 11km.

’s Middags bezoeken we de kasteeltuinen van Arcen. Met het zonnetje erbij is het prachtig! Zelf heb ik niet zoveel met tuinen, maar als je er van houd kan je hier dagen zoet zijn.

We sluiten de dag af met campingstijl tapas en een fijn uitzicht …

Vrijdagmorgen schijnt de zon heerlijk als we uit bed komen. Het is fris, maar kunnen fijn buiten zitten met het ontbijt.
Daarna is het inpakken en richting huis helaas!

Voor we weggaan kijken we nog even naar de ijsvogels. In de toekomst komen we hier zeker terug! Dan wel met camera, want wat baalde ik enorm dat ik hem had thuis gelaten dit keer.